12 de setembre del 2007

"Un bloc deliciós"

Malgrat jo opini el mateix, no són aquestes les meves paraules.
El nostre bloc (que també és el vostre, o sigui dels cinc o sis que el seguiu) ha estat vivament elogiat per l'enigmàtic Màrius Serra dins de l'espai "Lecturàlia" al matí de Catalunya Ràdio, amb Antoni Bassas. Aquí en teniu l'enllaç. Cal buscar el "Lecturàlia" del 6 del 9, i dins dels 27 minuts de la gravació heu d'anar a partir del minut 23 (la resta de l'arxiu també és interessant, però no té el discret encant de la lexicografia). Dos minuts de glòria per al Gazophylacium. Encara lluny dels quinze de què parlava Andy Warhol, però ens hi acostem.
L'ínclit Serra ha tingut l'encert de destacar especialment el nostre acurat seguiment de l'enigma Paton, del qual properament seguirem informant.
A la web de Catalunya Ràdio també trobem un extracte de la recomanació, al final del dia 6 del 9.
Com deia un savi (o era mon germà?), la modèstia a part, que és on millor està.

6 comentaris:

  1. Ja ho vaig sentir.Per cert, vosaltres que es veu hi enteneu, em podieu dir perqué la paraula REFUNDAR no em surt com a correcte en català?

    ResponElimina
  2. puigmalet,

    Enhorabona! Jo també he recomanat el teu bloc.

    Per cert, els enllaços no enllacen.

    Senyor Puigcarbó, el fet que 'refundar' no surti als diccionaris no vol pas dir que sigui una paraula incorrecta. tampoc no hi trobareu 'reutilitzar', 'reabastar', etc.


    L'entrada del prefix 're-' al Diccionari de la llengua catalana (el DIEC) és:

    [LC] Prefix que indica duplicació o repetició. Ex.: repescar, replantejament, replanxar, resseguir, reinserció.

    En canvi, al mateix DIEC no hi trobareu l'entrada del verb 'replanxar', cosa que no vol dir que aquesta paraula sigui incorrecta.



    Salut!

    ResponElimina
  3. * Sr. Puigcarbó: l'explicació del Marc és del tot bona. "Re-" és un prefix molt productiu i en cap diccionari imprès no apareixen tots els mots possibles que podem formar amb ell. Afegeixo dos detalls:
    - A la web del TERMCAT apareix el verb "refundar" emprat en una definició.
    - El Corpus Textual Informatitzat de la llengua catalana (http://ctilc.iec.cat/) sí que recull aquest verb, però no el podem considerar un diccionari normatiu.

    * Marc, què vol dir que els enllaços no enllacen? Des del meu bloc sí que ho fan. Salut!

    ResponElimina
  4. A mi els enllaços m'enllacen i he acabat comprovant el matrimoni d'en Màrius amb aquest sacrosant bloc.

    Felicitats, Puigmalet, i llarga vida al Gazophylacium.

    ResponElimina
  5. Veus elque em PASSA PER SER IGNORANT, O SIGUI QUE RECOLLONS també es bona, moltes gràcies, ja us consultaré més dubtes que tinc, com "politicament correcte" "musica militar" o "Convergència i unió"

    a10

    ResponElimina
  6. Del tot correctes, Francesc. I "Recollonades" també. Salut!

    ResponElimina

Quelcom a dir?